Kawa nie stanowi zagrożenia dla zdrowia - udowadniają interniści z Londynu i Hiszpanii.

Według najnowszych badań, nałogowe spożywanie kawy nie zwiększa zagrożenia występowania chorób serca ani raka. Naukowcy wykazali, że picie regularne picie kawy (nawet do 6 kubków dziennie!) nie jest powiązane ze wzrostem śmiertelności u ludzi w średnim wieku. Okazało się nawet, że u kobiet picie kawy nieznacznie może przedłużyć wyniszczanie organizmu z powodu chorób serca.

Badania wykazały również brak powiązań pomiędzy spożywaniem kawy a zachorowaniami na raka.

Okazuje się natomiast, że długoterminowe spożywanie kawy może mieć pozytywny wpływ na zdrowie. Badania wykazały, że kawa jest dobry źródłem przeciwutleniaczy, czyli substancji, które mogą chronić organizm przed działaniem molekuł zwanych wolnymi rodnikami, które uszkadzają komórki.

Badania zostały przeprowadzone na zamkniętej grupie do której należeli lekarze z róznych krajów oraz różnych specjalności np. polski internista londyn, kardiolog londyn, polski kardiolog madryt, pielęgniarki oraz pozostały personel medyczny.

Kawa nie jest natomiast zaleca dla kobiet w ciąży, gdyż dwukrotnie podnosi ryzyko poronienia (co ciekawe obniża ona prawdopodobieństwo zachorowania na raka jajnika!).